Haus des Meeres

Idag tog jag mina första bilder med systemkameran sen jag kom hit - bilderna är på fiskar och lite annat....hahaha
 
 
 

Wien är ju en stad med spårvagnar så många gatukorsningar ser ut såhär, ganska coolt ändå!


Vi åkte till ett ställe som hette Haus des Meeres där man kunde titta på massa djur som lever i sjöar och hav, man kunde även titta på både apor och fåglar. Här är utsikt från takterrassen - man såg över HELA Wien, coolt!


Här är också utsikt!
 

Utsikt

Maneter!


Jag i ett akvarium! :O


Koraller (tror jag) som lyser i UV-ljus


En gul fisk


Typ ascoola fiskar(???)


Syrsor? Eller gräshoppor? Äckliga i alla fall, påminner mig om när vi skulle mata ödlorna på Berzan!


En ödla som kollade på mig, jag tror vi fick en connection 

Spårvagnshållplatsen där Konrad och Annemarie bor - vädret var superfint idag!

Där uppe var vi och såg utöver Wien!

Tyckte det blev en fin bild, hahaha

En fisk som älskade sig själv, hängde hela tiden vid mig och "stannade" när jag tog kort! BFF <3


En orm (för er som inte såg det)

Posarn number 1!
 
En söt liten apa som solar sig (eller är det två??).

Han/hon chillar bara lite!

En apa som jag ville ta med mig hem. Apor går inte att fota förutom när dom sitter still, vilket dom aldrig gör. Samma med fiskar...


En liten fågel


En apa till!

Fladdermöss!

 

Massa sköldpaddor som chilla lite!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0