Jobbigt

Det har varit några riktigt jobbiga dagar nu, tisdag och onsdag. Har spytt både tisdag och onsdagmorgon för att jag är så spänd. Kroppens försvarsmekanism när man inte mår bra antar jag... Jag har gråtit både morgon och kväll för att jag har sån sjuk hemlängtan. Jag vet faktiskt inte hur jag ska klara detta alltså? Ska försöka ge det ett tag i alla fall, typ till jul eller så. 
 
Så dessa dagar har jag mest fått vara med och lärt mig hur saker fungerar. 
Tisdag: Jag skulle vara i familjens hus halv tolv, det var riktigt kämpigt att gå dit eftersom jag hade varit ledsen enda sedan jag vaknat och också spytt. På vägen mötte jag Karola som var påväg mot barnens skola för Rosa hade fått problem med en lärare. Hon sa att jag kunde gå upp till huset och spela lite spel med Leo som var hemma för han var sjuk. När jag kom dit var mormorn där, men hon gick då jag kom. Jag och Leo spelade UNO, det gick ganska bra ändå, det var skönt att koncentrera sig på något annat än det jobbiga. Efter ett tag kom Karola hem igen och vid ett började hon laga mat. Vid omkring halv två kom resterande barn hem, plus deras kusiner och skulle äta. Här i Österrike är största målet mat lunch som äts vid cirka halv två, efter maten får man också efterrätt. Lite annorlunda mot hemma där jag oftast äter en lite lättare lunch och "tyngre" middag... 
Efter maten skulle Ferdinand göra läxor, då var jag med. Leo låg i soffan och sov. Senare på kvällen var det dags för Ferdinand att åka till sin badmintonträning, så jag följde med och såg var det låg någonstans. Då fick jag även se barnens skola - en stor, katolsk skola som såg ut lite som en gammal kyrka, den innehöll också en kyrka... När vi lämnat av honom åkte vi hem och började med smeten till pannkakorna. Jag var hemma i lägenheten vid nio. 
 
Onsdag: Idag skulle jag kommit till familjen vid ungefär ett, halv två men kvart i nio får jag ett sms från mormorn om att jag måste komma vid tio - Leo är hemma från dagis idag också och Karola jobbar och mormorn och morfarn måste också jobba, alltså skulle jag ta hand om Leo. Jag var i huset vid kvart i tio. Jag och Leo spelade först ett fiskespel där man skulle fånga en skattkista, han fuskade massor men det var ganska sött. Efter det spelade vi ett spel jag inte fattade ett dugg av och i och med att Leo endast kan tyska så tror jag att han hittade på regler efter spelets gång så att han skulle vinna ;). Efter det spelade vi dock ett spel som jag har spelat i Sverige så det gick ganska okej ändå. Vid tolv ungefär kom mormorn in och skulle fixa mat till Leo. Eller mat och mat, typ cherios med mjölk stod på menyn. Och han åt massvis! Efter det skulle vi gå ut eftersom vädret var så fint, men han vägrade. Till slut fick jag med honom ut dock utan jacka men å andra sidan var det kanske för varmt med jacka. Vi gungade (läs: Leo gungade och jag kittla honom). Efter ett tag gick vi in i mormorns hus där  vi hjälpte till att duka, vid denna tid att också Ferdinand kommit hem. När alla hade ätit upp (jag var sist eftersom maten här är så annorlunda så tar det tid att vänja sig), följde jag med pojkarna in i deras hus där de bytte om till "sportkläder" för det skulle på något som heter Cirkusverkstad, jag följde med dit och tittade på - vissa barn var riktigt duktiga faktiskt. Leo, som hade varit sjuk tog det väldigt lugnt, han satt mest bredvid mig och tittade också. En gång slog han sig och då kom han springade mot mig så jag fick krama om blåsa på det onda - så söt! 
Väl tillbaka i huset ville Ferdinand titta på tv, då sa jag att han först var tvungen att hjälpa mig sortera de nytvättade kläderna och att efter det får han titta på tv. Sagt och gjort så blev det så. Tyska barnprogram är förskräckliga, alla har så pipiga, jobbiga röster och jag fattade inte mycket av vad som sades. Vid ungefär sju var hemma i lägenheten igen.
 
Just nu: Vill mest åka hem till Sverige och lägga mig i min säng och se på tv och äta choklad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0