Rumskamrater sökes kanske

Efter att ha skrivit gårkvällens inlägg så funderade jag på om det heter "Bekännande" verkligen, jag menar, heter det inte "Bekännelse"? Eller man kanske kan säga båda?
 
I alla fall... Nu ska jag verkligen på riktigt hitta mig ett arbete, eller två, eller tre... Har tröttnat på att göra ingenting och bara gå runt som en slusk och vara arbetslös. Det är tråkigt och oambitiöst. Finns en del jobb som jag ska söka men först måste jag få klart det där personliga brevet... Vet verkligen inte hur jag ska börja, hur skriver man ett personligt brev ens? Det är aldrig något jag fått lära mig... Om det beror på att jag missat just den/de lektionerna i skolan som handlade om det eller om det beror på att det aldrig hölls några lektioner om just det, förblir en gåta. 
Tittar efter lägenheter också när jag ändå håller på. Efter att jag flyttade hemifrån i sisådär en vecka eller två så är det faktiskt inte jättekul att komma hem och börja förlja regler igen, även om det är skönt med någon (läs: mamma) som lagar mat och sådär...
En etta eller två är nästan utesluten då de kostar ungefär lika mycket som en trea eller t.o.m. vissa fyror. Alltså måste jag hitta en eller två rumskamrater som vill bo i en lägenhet ganska centralt (tannefors, gottfridsberg, valla, hejdegården osv). Någon som är sugen? Kriterier är väl att man ska kunna betala hyra, dela på mat, ha lite sinne för ordning på gemensamma ytor, även okej hygien... hahaha
 
Ciao :D
 
 


Kommentarer
Sandra

Jag håller helt med och jag har inte ens bott ensam än! Men jag hade huset för mig själv i två dagar, och blev irriterad (mot min vilja! :O)när mamma och pappa kom hem haha.
Jag skulle gärna nappat, men jag har sagt att jag flyttar hemifrån om två år max (hur ska jag överleva?) Måste också skaffa ett jobb ;)

Svar: Haha eller hur! Man blir helt galen av att vara hemma och framförallt blir jag trotsig, det är inte det att jag INTE VILL plocka upp kläderna från golvet men när mamma säger att jag måste så tvärvägrar jag liksom, haha. Ja, och du kanske vill ha en studentbostad? ;)
Issa

2012-10-22 @ 22:46:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0