Nattliga tankar

Har funderat mycket idag på hur mitt nya liv kommer se ut. I mina tankar har jag nog romantiserat det hela ganska mycket men när jag läser och får berättat för mig om mina vänners upplevelser som au pairer verkar det inte vara någon dans på rosor i början.
Såklart blir jag lite skrämd av det men samtidigt nyfiken på hur jag kommer hantera problemen som kommer uppstå i början när man kanske inte förstår varandra så väl eller när barnen kommer pröva mina gränser. 
 
Jag tycker detta ska bli så himla spännande! Köpte biljetten förut - 1 oktober 13.55 lyfter jag från Arlanda! Min värdmamma, Karola, skulle hämta mig på flygplatsen och hon verkar jätteexalterad också så det är himla roligt. Nästa vecka ska vi skypa så jag får "träffa" Rosa och Ferdinand också - sist vi skypa var bara Karola och Leo med. 
 
Äsch, nu är det dags att krypa ner i sängen och sova, ska åka till mormor imorn igen, tänkte bjuda henne på lunch och prata strunt. Kommer inte träffa henne förrän jullovet igen om ens det. På lördag tar jag mig en tur till Borås för att träffa Jessica, ska också försöka träffa min kusin Ida som bott i Österrike. Tänkte fråga henne om tips och saker man borde se.
Något som är väldigt skönt med att vara i en familj så nära Wien är att jag har min farbror Konrad och hans fru Anne-Marie så nära. Händer det något så har jag alltid någonstans att ta vägen, jag har någon att vända mig till när något är jobbigt. 
 
Godnatt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0