Tidig morgon is good for you

Vilken jäkla tidig morgon. Inte direkt Ullared och Gekås-tidigt men...tidigt. Systers moped (min förra) verkar ha bestämt sig för att göra livet svårt för familjen Hauer, dvs. krånglar med att starta, dör när man gasar och andra tänkbara jobbiga saker. I och med att jag då haft två mopeder av märket Sachs SX1 (den moped hon har) så är ju jag den ultimata mopedexperten i huset. Så vid 08.20 kom mamma inrusande, ungefär som om hela jorden skulle störta samman, och utbrast att mopeden inte startar, att jag måste gå upp, att syrran börjar skolan om 10 minuter - en vädjan om hjälp måste jag säga. Kände mig ganska behövd där ett tag. Vore ju himla roligt om jag skulle sagt "nä, stannar här..skönt å sova". Upp och iväg ut blev det. Såklart startar den ju galant när jag kommer (den kanske saknar mig och min rallykörning(?)) 
 
Om man ska behöva gå upp såhär tidigt och tidigare som au pair vet jag inte om jag vill vara med längre... HAHA, nej men...skönt med rutiner ju!(???) Hoppas jag får sovmorgon ibland ändå så att jag kan sova ut i min lägenhet och äta frukost utan massa barn som säkert är sjukt morgonpigga och glada. 
 
Vi var ju hos mormor förra helgen och när vi åkte hem därifrån åkte vi två bilar hem för pappa skulle göra i ordning min ena morbrors och min ena kusins bilar på hans firma. I tisdags åkte jag och pappa ner till mormor igen med varsin bil och så körde vi hem en annan kusins bil. Alltså idag är det dags för mig att köra hem den till min kusin.. En stor jälva BMW X1 diesel med automatlåda. Jag hoppas det går bra haha, är minsann lite nervös.
Som jag sa igår så väl hos mormor tänkte jag bjuda henne på lunch någonstans. Och imorn bär det av till Borås.
 
Nä, nu är det dags att lämna min underbara, nyinköpta dator och äta ägg till frukost.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0